FOLLOWERS

Wednesday 25 February 2009

UJIAN - UJIAN WAJIB TERHADAP PEMIMPIN !!!



Penghuni Gua : Penghuni Gua dapat satu komen dari nuratie yang melawat laman blog ini atas tajuk : KEDUDUDKAN ELI : SULTAN SELANGOR SERAH PADA MB. Penghuni Gua patut juga disiarkan komen ini dimuka depan bolg ini bagi renungan kita bersama. Terima kasih nuratie. Jumpa lagi.

Inilah komennya .........

Dalam sibuk-sibuk memperkatakan perilaku moral pemimpin politik ni, kita mungkin terlupa satu asas penting iaitu kesihatan pemimpin tersebut. Baru tamat pilihanraya, tiba-tiba kena heart attack. baru nak panaskan kerusi wakil rakyat, tiba-tiba masuk wad. kalau nak masuk PLKN, kena buat ujian kesihatan. kalau nak jadi atlit, kena buat ujian kecergasan. kalau nak jadi wakil rakyat, ujian apa yang ada ya?


1) ujian mental -- sebab banyak fitnah akan dihadapi perlu kena tahan


2) ujian public speaking -- sebab pemimpin perlu belajar etika berpidato yang baik dan tertib


3) ujian Bahasa Melayu -- sebab ada pemimpin yang cakap Melayunya tunggang terbalik.


4) ujian seni tempur tanpa senjata -- sebab nak berlawan dalam dewan rakyat nanti, tehehehe.



Penghuni Gua :Kehidupan di Gua pun banyak ujian. Dah banyak kali diuji Takat ini lepas lagi.

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR