FOLLOWERS

Tuesday 28 July 2009

PENYELIA DI TETAK MATI : PR, DESAK LE TUBUH SATU BADAN BEBAS !





Penghuni Gua : Mayat seorang penyelia kilang ditetak mati dijumpai di Kajang pagi tadi. Pembunuhnya belum dikenalpasti.

2. Kepada pakar-pakar dar PR, Lim Kit Siang ke, TGHH, TGNA, Salehuddin, Mahfuz, Lim Guan Eng dan sebagainya: tak mahu ke desak kepada kerajaan agar ditubuhkan satu suruhajaya Di Raja atau badan bebas untuk si mati ini? Pembunuhnya belum ditangkap, dan belum dikenalpasti.

3. Siasatan polis mana betul. Nanti ada konspirasi dalam siasatan polis. Nanti polis sorok bukti. Nanti semasa post mortem, patologist akan kemukakan lapuran palsu( sediakanlah satu patologist dari Thailand ke yang lebih bebas semasa post mortem lelaki ini : kesian dia ). Jadi bagus le desak satu suruhanjaya bebas. Lantik lah Tun Salleh Abas YAA Hakim yang dibuang kerja. Hakim lain semua rasuah dan konspirasi. Tun Salleh seorang aje yang baik dan adil.

4. Please,PR. Desaklah kerajaan. Buatlah tunjuk perasaan haram di depan Bukit Aman bagi membela kematian ini. Desaklah satu suruhanjaya bebas unutknya. Kesian si mati ini.

5. Ok apa. Satu Suruhanjaya Bebas. Lantiklah Malik Imtiaz sarwar atau Penasihat Pas Prof Aziz Bari ke untuk jadi pemerhati semasa Suruhanjaya itu nanti. Ia akan lebih telus......

10 comments:

  1. Salam Bro Ariff Omar,

    Mereka semua ni ada kepentingan politik, penyelia kilang tu bukan mereka peduli pun. Tak ada kepentingan bagi mereka. Itu kerja buang masa. Kalau isu tu berkenaan dengan kepentingan politik mereka wah heboh satu dunia mereka kerjakan.

    Kalan kita dah tak percaya kepada Mahkamah dan PDRM buat apa nak tinggal di Malaysia lagi, pergi le kat mana-mana dunia yang penuh dengan ketelusan. Silap-silap nak buka mulut pun tak boleh. Baru padan muka depa.

    ReplyDelete
  2. daripada cerita nie dah tahu dah..penulis nie bodoh..besok kalau mak bapak anak ker sedara ker kena macam mana..bukan atas politik,,,tapi kemanusian..sprm soal siasat..tiba tiba mati..ko jangan lah nak hina ulamak.satu hari ko akan rasakan kebenarannya..

    ReplyDelete
  3. Tengok umur penulis, sudah terlebih dewasa. Tapi pemikiran masih tahap muda remaja baru lihat dunia. Bila nak matang ni?

    ReplyDelete
  4. anoy dan void. matang tak matang ini dimana sudut pandanga\n kita. Prof PG belajar master dalam subjek analisis polisi meyebutkan, tulisan kita kadangkala kena juga buat analisis bodoh supaya mereka yang bodoh sommbong dan separa matang ini akan lebih memahami. Fakta dan undang2 tidak akan mereka dengar. Mereka hanya berdemo, memaki hamun, menjahanamkan orang, kata orang pakai cawat bodoh sebab tak kalah dibatang ai. jadi analisi kalau untuk memberi kefahaman kepada ini ialah dengan memulangkan paku buah keras. baru dia orang faham. jadi sekarang ini nampak responnya anda berdua dah sensisitif tentang tulisan PG. Maka matlamat anlisis ringan seperti yang prof PG ajarkan dahulu adalah benar. guna pendekatan bodoh untuk mengajar sibodoh dan mereka yang separa matang. ha ha ha ha ha

    ReplyDelete
  5. pemimpin mic johor dibunuh seorang dari anda tak ada melalak pun nak tubuh suruhanjaya bebas. Juga fernandes di kulim yang ditembak di persimpangan trafik linght di bukit mertajam pada2007, tak ada pun kau orang melalak demo minta satu suruhanjaya bebas. tak ada pun sungutan bahawa polis tidak boleh dipercayai bagi menyiasat kes ini. Mengapa. Sebab ia mic? Jika anda adil, perjuangkan untuk semua. polis yang pecah kepala dihentam hindraf, tak berkokok pun nak tubuh suruhanjaya. Tubuh le suruhajaya bagi menasihati TGHH dan TGNA, NIZAR agar lebih matang dan beragama sikit. syaitan pun tak berperangai macam mereka . asyik mencarut dan menjahanamkan dan menghina kaum lain ( iban ). panas kepala anda kot. itulah matlamat tulisan ini . analisi bodoh untuk orang sebgitu. baru mereka faham.panas kepala kot bila kena batang hidung sendiri?

    ReplyDelete
  6. ha..ha..
    padan muko ko anon 19:57 n void...
    ayat yg baik tu...

    ReplyDelete
  7. Bro arif..gua caya sama lu...manis kata-kata itu..Memang patut ada RC untuk menasihatkan pencarut-pencarut terkemuka tanah air ni..Buat teladan buruk kat anak-anak zaman sekarang je..Hahahahaha...

    ReplyDelete
  8. Sememangnya guna pendekatan "reverse phychology" lebih berkesan. Dah 20 tahun berbuih mulut saya meminta suami berhenti merokok dengan cara nasihat tetapi sebatang pun tak dikurangkannya. Sebulan sudah saya kata, "Ya, ya. Hisap lagi. Saya sokong abang hisap rokok. Nanti mati cepat, boleh saya kahwin lain...". Hehe. Sekarang dah 2 minggu saya tak nampak dia hisap rokok. Harap berterusan.

    ReplyDelete
  9. Apa yang hendak dipadan muka? Jawapan sebegitu sudah diandaikan jadi tidak menjadi masalah untuk menerimanya. Lagipun saya bukan menyokong mana-mana pihak. Saya tidak nampak rasionalnya untuk mendesak inkues dilakukan ke atas semua kematian. Maka logik berhujah penulis ini dianggap tidak matang dan lebih bersifat provokatif politik murahan. Saya mahu lihat penulis blog pro-BN yang lebih bijak menulis dan kerana saya hargai penulis berani mendedahkan siapa diri sebenar beliau tanpa perlu berselindung di sebalik segala macam nama samaran, maka saya cuba memberi pandangan yang adil.

    Saya fikir penulis ini boleh menulis jauh lebih baik dari sekarang. Boleh mengkritik dan menghujah dengan cara ilmiah yang mungkin mampu menarik lebih ramai orang untuk membaca, malah menyokong perjuangan BN. Tetapi kalau setakat menulis sebegini, maaflah, anak-anak muda sekarang akan cuma ketawa dan mencemuh.

    Saya sudah memblog lebih 9 tahun (www.frossonice.com) tetapi tidak mengenai politik (ada, amat jarang) dan melalui pengalaman saya dapati penulisan yang bersifat matang akan lebih bertahan lama dan dihargai walaupun contentnya mungkin bersifat provokasi dan agak keterlaluan. Lihat contoh akutakpeduli.com, tronohtranquility.blogspot.com dan beberapa blog sosial tidak bersifat politik yang mampu bertahan lama dengan pengikut ratusan ribu setiap bulan.

    For the sake of BN survival, do something better, atau nanti kita lihat pembaca muda yang lebih suka baca blog daripada baca/tengok media arus perdana akan mencemuh atas ketidakmatangan penulisan kita.

    Tapi kalau ingin terus menulis gaya sebegini, teruskanlah. Tiada siapa yang boleh menghalang. Seperti kata orang lain, ini mungkin reverse psychology yang berkesan.

    Haram maklum.

    ReplyDelete
  10. voiddance! rupanya anda tak faham bentuk tulisan saya. tulisan / posting di atas adalah sindiran sahaja. lihat tulisan saya bab inkues. memang bukan semua kematian perlukan inkues. dan tak perlu pun suruhajaya. Inkues adalah bidang saya. posting itu sindiran kepada mereka yang begitu sibuk untuk satu suruhajaya kepada TBH. Rupanya anda tak faham. Rasanya anda baca komen Pencinta Pantai Bersih said...
    Sememangnya guna pendekatan "reverse phychology" lebih berkesan. Dah 20 tahun berbuih mulut saya meminta suami berhenti merokok dengan cara nasihat tetapi sebatang pun tak dikurangkannya. Sebulan sudah saya kata, "Ya, ya. Hisap lagi. Saya sokong abang hisap rokok. Nanti mati cepat, boleh saya kahwin lain...". Hehe. Sekarang dah 2 minggu saya tak nampak dia hisap rokok. Harap berterusan.

    dah faham kot. lihat balik search diblog saya dan taip inkues. banyak tulisan saya ttg inkues atau lihat : http://www.agc.gov.my/agc/pdf/pelbagai/Death%20Inquiries270709.pdf

    lengkap semuanya.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR